2017. augusztus 8., kedd

27. Művészetek Völgye - Péntek 1. rész (2017.07.28.)

Királykő, hangerdő, Asaran Earth Trio


            A pénteki napot előzetes terveinknek megfelelően kirándulással indítottuk. Mivel az esős időt erőteljes felmelegedés követte, Bea arra számított, hogy sok gombát fogunk találni az erdőben. Le is üzleteltük kinek fogjuk odaadni, de egy régi, kukacos gombán kívül nem találtunk semmit. A Királykőhöz indultunk, amelynek bazaltoszlopai Kapolcs fölé emelkednek. Nem voltam túl boldog, amikor Bea a gomba utáni vágy következtében letért a kijelölt turistaútról, és ment egyre beljebb és beljebb az erdőbe. Főleg, hogy tölgyes erdő lévén tele volt a terep vaddisznótúrással, és én hallottam is valami nagyobb testű állat csörtetését a domboldalban. A történetnek jó vége lett, végül csak kikötöttünk a Királykőnél, de már dél volt, és tikkasztó meleg. Fotóztunk egy keveset, és elindultunk vissza a faluba.


Kilátás a Királykőtől

Szántóföldek, mezők, dombok


A kapolcsi rengeteg

            A turistaút a Kata Borháztól indul, így ha már ott voltunk, betértünk egy kávéra a Harcsa Veronika Udvarba. Bevetettük magunkat az árnyékba, de engem csak furdalt a kíváncsiság, hogy ki a déli vendége az udvarnak, ezért közelebb mentem a színpadhoz. Nagyjából három és fél méterre lehettem a beszélgetéstől, de nem hallottam belőle csak Veronika kérdéseit. Megkérdeztem a lábamnál ülő hölgyet, hogy ő hall-e valamit, azt mondta nem, de ennek ellenére nyugodtan elüldögélt a napernyő alatt. Próbáltam szájról olvasni, összpontosítottam a figyelmemet, ennek ellenére sem sikerült egyetlen szót sem elkapnom. Talán sose fogom megtudni, hogy milyen volt Fekete-Kovács Kornélnak együtt dolgoznia Ennio Morricone-val. A beszélgetés után odamentem az udvar háziasszonyához, de ő csak annyit mondott, miért nem mentem közelebb. Való igaz, hallótávolságon belül, a nyakában lett volna még hely.


Interaktív énekes workshop Fekete-Kovács Kornéllal és Harcsa Veronikával
            Ami jó volt számomra ebben a déli programban az az, hogy a végén megismerkedtem a hangerdővel. Mondjuk csak távoli megfigyelőként vettem részt benne, de így is élveztem. Erdőből erdőbe. Volt ebben valami megfoghatatlanul szép. Csukott szemmel érintésre elkezdeni hangokat kiadni, végül belehullani a csöndbe, miközben belül tovább rezegnek a hangok, és mindenféle érzéseket váltanak ki, elmondhatatlan.

            A késő délutáni cirkuszi előadás előtt visszamentünk Taliándörögdre egy kicsit felfrissülni. A következő programig még olykor-olykor morgolódtam, hogy nem azért veszek karszalagot, hogy küzdenem kelljen azért, hogy halljak is valamit. Ehhez még hozzácsaptam hisztinek azt is, hogy ha egy fotósnak van egy 70-200 mm-es teleobjektívja, akkor miért áll be a nulladik sorba hosszú percekig az ülő nézők elé fotózni. Azzal a teleobjektívvel, mivel nem volt túl nagy a színpad, simán meg lehetett volna csinálni a közeli felvételeket oldalról is, vagy a videós mellől, aki a nézőtéren középen állított állványt. Értem én, hogy a fotós csak a feladatát végezte, de… A többi fotósnak sikerült láthatatlannak maradnia.


A taliándörögdi fecskék
            A cirkuszt megelőzően, leválva a többiektől, a Momentán Társulat Udvarában kötöttem ki. Ez volt korábban Palya Bea udvara, ahol annak idején sok időt töltöttem a diófa árnyékában. Egy olyan produkciót választottam, amiről nem tudtam semmit, nem volt időm utána nézni sem. Kellemes meglepetés ért. Az Asaran Earth Trio olyan jó hangulatú koncertet adott, hogy mosolyogva néztem utána még azt is a fedett buszmegállóból, hogy ismét szakad az eső. Úgy éreztem baj nem érhet egy ilyen koncert után, így azon sem aggódtam, hogy a Csigabusz késése miatt esetleg nem érünk oda a cirkuszba. Az Asaran Earth Trio tagjai, egy horvát, egy brazil, és egy magyar hölgy, New York-ban találkoztak egymással. Népzenei feldolgozásokat adtak elő énekelve és ütőhangszereken kísérve. Áradt belőlük az életöröm és életigenlés. A koncert hangulata annyira megragadott, hogy még a fényképezőgépemet is elfelejtettem elővenni. Többek között ezért is szeretem Kapolcsot. Az ilyen meglepetésekért. A nap további eseményeiről a következő bejegyzésemben olvashattok majd.